Co s tou hromadou oblečení?

Včera jsem na blogu Módní peklo četla článek "Předsevzetí" (zde), který pojednával o tom, jak by jedno z předsevzetí mohlo být projít svojí šatní skříň a konečně vyházet (nebo se jinak zbavit) všech věcí, které z jakéhokoliv důvodu nenosíme (malé / velké / škrábe, kouše / nevhodná barva / není s čím kombinovat / atd.)

Pod článkem bylo plno příspěvků, jak slečny / dámy / prostě ženy zrovna takový "úklid" dokončily a jak se jim ulevilo. 


http://www.jenful.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/06/clothes-pile.jpg


JÁ TO NEUMÍM :-)   Pořád nevím, jestli těm ženám, co umí vyházet půlku šatníku závidím nebo ne. Mám totiž docela dost oblečení. Ale vyřadit z toho nedokážu téměř nic :-) Moje důvody jsou pro to následující:

- troufám si říct, že posledních 12 let nakupuji vcelku kvalitní věci, takže i kdybych vyhodila těch pár nekvalitních, pořád mi 95% šatníku zůstane   (a ty nekvalitní kousky jsou třeba na tématické večírky, apod. - tj. to, co si opravdu vezmu na sebe jednou za 5 let... a kupovat každých 5 let třeba boa mi nepřijde moc ekonomické :-) 

- někdy ve 22 letech jsem přibrala asi 10 kg. Oblečení, které mi bylo malé (mno, těsnější :-) jsem ovšem nerozdala a pořád doufala, že se k němu vrátím. A ono se to po 3 letech opravdu podařilo. Takže jsem byla opravdu šťastná, že jsem nic nevyhodila / nerozdala. Kupovat zase nový šatník - to by mě zabilo. (Nejsem ten typ, který se v nakupování libuje nějak často.) Samozřejmě jsem si pár (ehm) nových kousků pořídila, ale pořád ten základ jsem prostě měla. 

- po 1 roce svého hubeného období jsem začala přibírat z těhotenských důvodů... Takže jsem opět MOC ocenila, že jsem nevyhodila opět to oblečení z "tlustého" období. Za těhotenské období jsem si tak koupila pouze 1 těhotenské kalhoty, 1 šaty a pár triček (jinak mi bylo oblečení právě z "tlustého" období :-)

- teď jsem zase na cestě k oblečení ze svého hubenějšího období (a moc se na to těším) 

- samozřejmě pokud se jedná o roztrhané / zničené oblečení, tak ho vyhazuji rovnou - když to neudělám, tak na to pak zapomenu a normálně bych si ho na sebe vzala

- pokud mě něco pouze omrzí (třeba šaty kvůli zvláštní barvě nebo obyčejné bílé tričko), tak ho obarvím (např. zdenebo přešiju knoflíky (udělá to obrovský rozdíl, fakt). Kdo umí šít, tak to přešije, že jo :-) 

- a pokud se stane, že mám něco, co si opravdu myslím, že nosit nebudu, tak ho nabídnu po nejbližších kamarádkách / příbuzenstvu, a když se neujme, tak se ho snažím prodat. Teď se například jedná o "párty" oblečení, kterého mám opravdu hodně. Reálně totiž vím, že si ho teď už v takovém množství prostě neužiji. No a pokud ho nějakou delší dobu nemohu prodat, tak ho odnesu do kontejnerů s textilem

A jak své oblečení skladuji? 

- šatní skříň, kde visí všechno, co viset má; před několika měsíci jsem se konečně dokopala k tomu, že vše visí v tom "správném" pořadí - kalhoty, sukně, košile, svetry, vesty, saka, šaty. A v druhé částí skříně kabáty / bundy (které zrovna nenosím) a letní šaty. Po ránu tak trávím minimum času hledáním, co na sebe

- 2 "zrovna používané" police - to jsou ty, kde mám oblečení, které zrovna nosím (myslím nosím pravidelně) - tj. pracovní oblečení (trička s dlouhým rukávem a svetříky) + na víkend a večery džíny

- dále ve skříni mám tyto 3 krabice: jednu na sportovní oblečení (když mám "sportovnější období", tak si ji vyndám - mám na mysli takové, kdy cvičím ob den a nechci kvůli tomu prát častěji); jednu na letní dovolenkové oblečení (nehodí se do práce, ani moc do města); a poslední na pracovní oblečení, co zrovna nenosím (a jednou za čas prostřídám to oblečení s tím, co je zrovna na "používaných" policích



- pak pod postelí (mám postel s úložným prostorem) mám starší oblečení, sezónní bundy, co nemusí viset a pak oblečení z "hubeného / tlustého / těhotenského období" (tj. ne to, co zrovna nosím)

Pokud tedy patříte k lidem, kteří taktéž nedokáží nic vyhodit, doufám, že jsem vás alespoň inspirovala k tomu, jak se vyznat v tom, co máte doma :-)  

A co vy - vyhazujete / nevyhazujete, a pokud ne, co s tím? :-)


P.S.: O prádle, ponožkách, apod. někdy jindy :-)

S. 

Komentáře

  1. já občas vytřídím, hlavně trička, která už jsou mi krátká, ty už určitě nevyužiju, dám to mamce a ona to odnese někam na charitu. ale jinak toho moc na třídění nemám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak krátká trička bohužel putovala do kontejnerů již dávno... Ani je nikdo nechtěl koupit :-)

      Vymazat
  2. Já většinou dobrého oblečení rozdávám v rodině všem příbuzným a to horší dávám do textilního charitativního kontejneru. Ale je fakt, že poslední dobou nakupuji jen věci, které jsou "nevyhoditelné" :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat