Několik dietních tipů

Nedávno se mi dostalo do ruky již starší vydání časopisu Dieta (červen 2013, koho by to zajímalo). Již před pár lety jsem si tyto časopisy přestala kupovat, protože mi přišlo, že pořád dokola se píše to samé. A najednou koukám - "7 nových triků pro štíhle křivky"! Což o to, podobných názvů je všude plno, ale tyto tipy mi přišly opravdu vydařené, tak jsem si říkala, že se o ně podělím (spíše o ten koncept, než abych opisovala článek).

http://www.heaven-and-earth-home-remedies.com/diet-tips.html

Jakožto první doporučení je - veďte si fotodeník. Když jsem se nad tím zamyslela, musím souhlasit. Pokoušela jsem se psát vše, co jsem za den snědla, ale vždy mi to vydrželo max 2 dny. Důvodem bylo, že buď jsem nemohla najít ten správný notýsek, nebo propisku, nebo mi přišlo moc zdlouhavé rozepsat úplně vše, co jsem snědla. Na druhou stranu - vyfotit jídlo, co sním --> no problem. A na konci dne (a pak týdne, a pak měsíce) se na to podívat. Upřímně, dokonce mě to bude více motivovat k tomu, aby jedla více zdravých věcí. 

Další doporučení - když budete mít chuť na něco extra sladkého, zatněte pěsti. A to nejméně na 30 sekund.

Začněte s málem - a když se vám bude dařit (což u toho mála by mohlo vyjít), tak vás to bude více motivovat k dalším činnostem. Myšleno - nezačínejte s přísnou dietou hned od začátku. Zkuste alespoň 3x týdne zařadit do jídelníčku salát a třeba 10 minut večer cvičit. Po chvíli (když už na toto budete zvyklí) přidejte něco dalšího (třeba alespoň 3x týdně rybu a dalších 10 minut cvičení, ovšem ráno). A tak dál. 

Co se týče svačin. No konečně jsem si to přečetla černé na bílém. Pokud mezi snídaní a obědem jsou třeba jen 3,5 - 4 hodiny, tak je zbytečné mít svačinu. Znám kolem spoustu lidí, co snídá až po příchodu do práce (tj. po 8.) a už před 12. jdou na oběd. A jsou přesvědčeni, že mezi tím musí svačit. 

Že je lepší jíst ovoce a zeleninu se šlupkou, to je známá věc  (v příkladu se uvádí jablka). Tak to asi ani nebudu rozebírat. 

Další tip jsem znala též, ale třeba pro někoho bude novinka. Pijte studenou vodu. Tělo totiž musí tuto studenou vodu zahřát na teplotu zbytku těla. Což znamená, že musí vydat nějakou energii. A to znamená co? Hubneme! :-)

A poslední - porušit rutinu (například čistit si zuby jinou rukou než jsme zvyklí, držet lžíci v jiné ruce, atd.). Toto cvičení donutí mozek k akci, na kterou nebyl zvyklý, což může být při dietě plus. V článku se píše, že byste měli vydržet alespoň 2 týdny. 

Tak co, zkusíte vést také fotodeník toho, co jste snědli? :-)

S.


Komentáře