Žehlička s parním generátorem (obecně), aneb jak žehlím

Před rokem jsem řešila otázku, jestli investovat do nové žehličky, anebo rovnou do žehličky s parním generátorem. Cenové rozdíly byly poměrně velké - u žehličky se jednoduše dostanu pod 2,000 Kč (dokonce i o dost méně), zatímco u parního generátoru jsou průměrné ceny kolem 6,000 Kč (našla jsem i za 3,000 Kč, ale nevím, jestli to plně plní svůj účel)

Hróóózně dlouho jsem zkoumala, jestli lidi následně investici nelitovali. A došla jsem k závěru, že litovali například, že si nekoupili jiný model, ale s parním generátorem jako takovým byli nad míru spokojeni. 

Byla jsem se ptát i v obchodech - prodavačky říkaly, ať nepočítám s tím, že fakt zmuchlanou košili pověsím na ramínko, projedu kolem s párou a vše bude ok. To prý ne (anebo jó, ale jen u košil spíš syntetických, anebo věcí typů závěsy, apod.) Jinak normálně bavlněnou košili bych měla pořád vyžehlit, akorát že to nezabere 6-15 minut na košili (vyplývá z mého google průzkumu zahraničních diskusních serverů), ale třeba jenom 2 (u košil s krátkým rukávem ještě méně, i včetně pověšení). 

Tak jsem tedy investovala. Doporučuji si počkat na nějakou akci - 25% a více, protože v těchto částkách je to opravdu znát. Já jsem si koupila nakonec v rámci dnů Marianne v roce 2012 v Home&Cook tuto parní žehličku s 40% slevou (tj. asi za 3,500 Kč):


TEFAL GV 8320 PRO EXPRESS ANTI-KALK


Je určena primárně pro německý trh, proto na českém internetu k ní nic moc nebylo. Ovšem - jelikož přece mluvím cizími jazyky, že ano - tak jsem se dočetla, že je hodně dobrá a můžu směle jít do ní. Moje sestra si koupila také Tefal, také v Home&Cook, už v roce 2013, ale pořád asi s 35% slevou + žehlící prkno "zdarma" k tomu. 

Nejsem vůbec odborník na tohle, ale z toho, co si pamatuji / má zkušenost říká: 

- pro parní generátor je dobré mít pevné místo, ze kterého ho pořád nebudete přenášet tam a zpět (je docela těžký)  (na druhou stranu - pokud ho nevytahujete moc často, tak se to dá zvládnout)
- ideální je mít takové místo kousek od žehlícího prkna, protože na žehlící prkno se moc nevejde (a když už, tak to musí být fakt PRKNO)
- čím více barů (kterými se měří tlak páry), tím lépe (ten můj má 5)
- je dobré, aby měl nějakou samočistící funkci (pro nás, flákače)
- pokud bude mít něco i na odvápnění - úplně super (pro nás, extra flákače)

A výhody parního generátoru? Rychlost, vážení, rychlost žehlení. Příklad: včera jsem po měsíci žehlila. Hádejte, jak dlouho. Vemte v úvahu, že mi vyhovuje ten model, kdy ve skříni už téměř nemám, co na sebe, tak to celé pak žehlím (peru průběžně, to by mi pak věšáky nestačily). U některých věcí usoudím, že žehlit vůbec nepotřebuji, tak je rovnou třídím, ale těch není zas tolik. Takže, za měsíc jsem nasbírala toto: 
- 5 osušek
- 7 útěrek do kuchyně (některá nežehlím, některá ano :-)  těchto 7 ano.
- 12 triček manžela (jak jsem říkala, u některých soudím, že se žehlit nemusí, takže 12 je již pouze k žehlení)
- 3 moje trička s krátkým rukávem (a x dalších, které jsem usoudila, že se žehlit nemusí)
- 10 mých triček / svetříků s dlouhým rukávem
- 4 pánské košile (vše dlouhý rukáv)
- 5 dámských košil (vše dlouhý rukáv)
- 6 kalhot (pánským i dámských - i včetně těch s puky)
- 13 kousků všelijakého dětského oblečení (tričička, co si zaslouží vyžehlit; svetřík, tepláčky, bundička, šatičky - všechno samozřejmě v mini velikostech :-)    (a pak spoustu dalšího, co na malou nežehlím)
- 1 bunda (která si vyžehlení fakt žádala)
- 1 šaty
- 2 šály

Vše výše uvedené bylo vyžehlené za hodinu a čtvrt, a to včetně složení / pověšení věcí a jejich úklidu. Musím říct, že kdybych měla spoustu prostoru na pověšení i triček na ramínka (a nemusela bych je skládat), tak toho času bude ještě méně (třeba jenom hodina)  :-)

Z toho, jak se mi zkrátila doba žehlení jsem nadšená už celý rok a myslím, že ještě dlouho budu. Takže za mě - investice do něčeho takového se opravdu vyplatila. Pokud tedy teď přemýšlíte, že si pořídíte novou žehličku, popřemýšlejte o parním generátoru. 

S.

P.S.: Teď jsem byla sestrou upozorněna, že v Lídlu bude od pondělka akce na parní generátor Tefal (nemá úplně všechny samočistící funkce, co by se mi líbily, ale třeba za tu cenu bych se i obětovala k čištění :-)   ZDE




Komentáře