Obnova šatníku - barvení

Nevýhodou nakupování přes internet je to, že občas netrefíme velikost, a občas neodhadneme barvu (holt monitor zobrazuje občas barvy jinak). 

Špatný odhad barvy - to byl přesně případ těchto šatů. 





Samotné šaty se mi líbí, ovšem ta barva... Nemohla jsem to s ničím nakombinovat. Dloooouho mi ležely ve skříni. Vlastně až do teď. 

Dnes jsou šaty tmavě modré a mohu je nosit jak v kombinaci s bílou, tak černou, tak camel (a spoustu dalších). 



Použila jsem barvu na oblečení z DM-ka (teď nevím přesně cenu, ale určitě do 100 Kč - dva pytlíky barvy v balení). 

Oblečení se dá obarvit buď ručně anebo v pračce. Při představě, jak pak čistím pračku (*dead*) jsem se rozhodla pro ruční barvení. 

Šaty by měly být před barvením vlhké. Tak jsem je pro jistotu hodila do pračky na extra krátký režim (15 minut). Mezitím jsem ohřála vodu, vylila do kýble, chvilku počkala (voda má mít 80-90°). Pak jsem tam dala šaty a zamíchala vařečkou. 




V průběhu prvních 20 minut jsem je zamíchala v půlce (tj. po 10 minutách) ještě jednou. Pak jsem přidala sůl (1 lžíce na 1 litr) a opět zamíchala. A pak ještě dvakrát po 10 minutách. 

Následně jsem vodu nechala úplně vychladnout a vynadala šaty. Ty jsem následně vymáchala několikrát ve studenější vodě. 

Schnout by měly v horizonátlní poloze. A po uschnutí a vyžehlení vypadaly takto: 





Pozor, z nějakého důvodu nitě (a zip) se nedají nabarvit (ani odbarvit, kdyby to někdo chtěl zkusit). Tak je na to zapotřebí myslet při vymýšlení, na kterou barvu byste chtěly oblečení nabarvit. 





A když jsme u toho odbarvování - pokud je vaše oblečení výraznější barvy, tak je lepší ho nejdříve odbarvit (v DM-ku se prodávají od stejné značky i nějaké odbarvovací ubrousky). Já to neudělala (a pozorným čtenářům jistě neuniknul "flek" na šatech), ovšem při nošení není moc vidět a nevadí mi (celková radost z nových šatů tudíž není nějak utlumena :-)

Myslím, že tohle barvení mě docela chytlo a obnovím takto ještě pár kousků ze svého šatníku :-) 

A co vy? 

S.

Komentáře