Chleba

Na internetu koluje hodně receptů na chleba. Já jsem vyzkoušela tento (již vícekrát) a měl úspěch. 

Tip: Použila jsem chleba také jako dárek, když jsme šli na návštěvu a doma jsme kupodivu neměli ani bonboniéry, ani "erární" vína, nic... Vzala jsem s sebou akorát chleba + rukolové pesto (vše vlastnoručně udělané). Úspěch to mělo mnohem větší než cokoliv jiného, co jsme kdy předtím přinesli.

Potřebujeme: 
- 300 g chlebové mouky (například se prodává v Tescu)
- 100 g hladké mouky
- 250 ml mléka
- čerstvé kvasnice (použila jsem polovinu kostky)
- špetka cukru
- sůl
- 1 vejce (+ 1/2 vejce na potření - což chápu, že až tak moc dobře odměřit nejde, ale celé vejce bylo prostě na ten chleba moc)
- trochu oleje (dle receptu byly 3 lžíce) - použila jsem olej z chilli česneku
- cokoliv dalšího, co chcete v chlebu mít (sýr / bylinky / olivy / ...)

Mouky dáme do mísy, uděláme důlek, dáme tam kvasnice + trochu mléka + špetku cukru. Po pár minutách vzešel kvásek, tak jsem přidala zbylé ingredience a vše smíchala. Protože mě (většinou) tlačí čas, dala jsem mísu do mikrovlnky - vedle mísy s těstem jsem postavila malou skleničku s vodou. Mikrovlnku jsem zapla na nejnižší výkon na 3 minuty, pak 5 minut nechala stát; pak zapla na další 3 minulty, a pak nechala ještě chvíli stát. Těsto nádherně vykynulo. 

Z toho jsem uplácala bochníček, který jsem pomazala vejcem. Vše jsem dala na 180° do horkovzdušné trouby - a po necele půl hodině byl chleba na světě! 

S.


Komentáře